Perigi mencari timba

Hari ini cuti Hari Pekerja.  Terkena semasa dulu, Hari Pekerja dipanggil Hari Buruh. Nama sekarang ni lebih sesuai, sebab boleh disambut oleh setiap orang yang bekerja, tak kiralah, kerja di pejabat ke, di luar pejabat, di rumah, kakitangan awam, swasta ataupun kerja sendiri, pokoknya asalkan bekerja…dah layaklah sambut Hari Pekerja.

Apa kaitan tajuk N3 dgn cerita Kak Long nih. Ha..sabar dulu….

Cuti Hari Pekerja yang jatuhnya pada hari Jumaat, menjadikan cuti hujung minggu lebih panjang dari biasa. Semalam, pelajar-pelajar sibuk nak balik awal sebab mereka dibenarkan pulang ke kampung. Jadi, Kak Long pun musykil sebab Hari Pekerja kan khas untuk orang bekerja. Apa kes pulak yang dia orang yang sibuk2? Tak ada kaitan, tapi dia orang jawab yang dia orang ada kaitan sebab kalau dia orang tak balik cepat, cikgu-cikgi dan para warden yang sepatutnya berehat sempena Hari Pekerja tak dapat pulak berehat. Amboi, prihatin sungguh pelajar2 kita orang ni!

Sempena cuti, ingat nak ‘cuci mata’ kat BB, dapat gak pekena donuts JCo. tapi lain pula jadinya. Tak sangka pula  perigi yang cari timba. Adindaku yang memang tahu sesangat gerak tekak + rasa kekanda dia ni telah membelikan 2 kotak JCo. Asyikkkk!!!

image0751

Eh, Kak Long ada janji dgn sesiapa ke nak pergi JCo sama2. Kalau ada tu,  jangan marahlah…terpaksa cancel rancanganku nak pelawa ko ke JCo. Abis tu, dah encik2 donuts tu yang mencari Kak Long, terpaksa (siapa yg paksa ntah!) gak Kak Long layan……

Selamat Hari Pekerja!

Advertisements

3 comments on “Perigi mencari timba

  1. uwaaaaaaaaaaaaa
    uwaaaaaaaaaaaaa

    patutla aku tunggu smpi berjanggut tak nmpk2 byg kaklong..
    penat tauuuuu..

    selamat menjamu donut itu…
    huhuhuhuhu..

    psssttt.. bulan 5 taknak mkn donut lg.. mkn benda lain plak
    hikhikhik

  2. Hi Joddie… salam kunjung.

    KTS, ko tunggu byg Kak Long ke???
    Byg Kak Long mmg ko tak nampak, sbb Kak Long sengaja nyorok kat tempat gelap.
    Takut ko mintak donut tu. Tak tahu lak azam bulan 5 ko tak nak mkn donut.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s